יום רביעי, 5 בדצמבר 2012

שערים חשמליים - בין קונזולי קל לקונזולי כבד

מה תעדיפו שער קונזולי קל או כבד, מה יותר בטיחותי, הכול בכתבה הבאה.



אם גם אתם צריכים לקבל החלטות ולהחליט נכון תצטרכו גם אתם להתלבט, להחליט ולבחור בין שער קונזולי קל לשער קונזולי כבד, כדאי שתכירו את היתרונות והחסרונות שבכול סוג של שער ולא פחות חשוב מה יותר ומה פחות בטיחותי לכם.
מה זה בכלל שער קונזולי? שער קונזולי הוא שער צף שלא כמו שערים חשמליים ביתיים אותם אנו מכירים הנעים עם גלגל קדמי ואחורי המחוברים בתחתית כנף השער ונעים על מסילה המקובעת לרצפה, השער קונזולי מקובע עם גלגלות אל קוביית ביטון בתוך הקרקע בצד הדרך אשר מהווה את משקל האיזון לתנועת השער באוויר ללא כול צורך במסילה בתוך פתח אור מעבר כלי הרכב.

אחד מיתרונותיו של השער הקונזולי בכך שאינו מצריך מסילת ביטון בנתיב הנסיעה, אינו מצריך חסימת הנתיב תנועה בכול שלבי ביצועו של השער, מאידך לא בכול מקום ניתן להתקין שער קונזולי, ניתן לקבוע כלל אצבע לבדיקה ראשונית אם בכלל ניתן להתקין אצלכם שער קונזולי וכלל האצבע הוא שצריך שבצד הדרך יהיה מקום להתכנסותו של שער כגודל פתח האור ושליש יותר. נפשט ונסביר בדוגמה הבאה: לשער הזזה רגיל הנע על מסילה, אם פתח האור שהוא פתח המעבר שישה מטר, צריך לאפשר לשער הנגרר שישה מטר לפחות לנוע הצידה לצד הפתח על מסילה, בשער קונזולי קל / כבד הצריך בצד הדרך יציקת ביטון שגודלה בערך שליש מגודל הפתח, זה נתון שמחשבים אותו, ולכן אם פתח המעבר שהוא פתח האור שישה מטרים, נוסף על השישה מטרים שהשער צריך לנוע הצידה יש עוד שני מטרים שהם שליש מפתח האור שצריך שיהיה לתנועת השער המהווים סך הכול שמונה מטרים לצד הפתח.

שערים חשמליים ובעצם שערים קונזולים מותקנים בעיקר בכניסות לישובים, בכניסות למפעלים, במקומות משופעים, בבסיסים צבאיים ועוד...

שערים קונזולים בכלל הם יקרים משמעותית משערים נגררים ולא כול מסגר או רתך יכול ומסוגל להתקין שער קונזולי, חובה מקצועיות וניסיון מוכח בתחום זה, כיוון שקיימים גם תקני בטיחות לשערים חשמליים, צריך לדעת ולפנות לחברה מוכרת.

אז מה בין קונזולי קל לכבד? קונזולי קל נע השער על קורה אשר בתוכה שני מכלולי גלגלים קדמי ואחור ואילו קונזולי כבד נע השער בין ארבעה גלגלים המחוברים אל גשר השער, אין ספק שה קונזולי הקל הוא הכי בטיחותי במקרה של פגיעת כלי תחבורה ואילו הקונזולי הכבד נעוף מהגשר בעת פגיעת כלי תחבורה והמסוכנות בו רבה מאוד. בשונה מה קונזולי הקל, הקונזולי הכבד ניתן במרבית המקרים לתקנו אחרי תאונה, מחיר הייצור של שער קונזולי הכבד גבוה משמעותית בהשוואה לשער קונזולי קל אשר אינו מצריך תחזוקה כלל וכלל, שערים חשמליים.

תגובה 1: